Thursday, August 1, 2013

Cekodok nasi

Assalamualaikum..

Ini antara menu yang paling simple dan mengenyangkan utk aisy n juga utk aku.hehe..

Dalam bahasa lain menu malas nak masak beria2laahh..

Aku dapat idea ni bila teringat masa sekolah dulu kawan baik ada bawak cekodok nasi mak dia buat as bekal. Memang sedap. So aku tokok tambah la jadi lg marveles. Hehe

Blend nasi dengan ape2 sayur yang disukai spt carrot brokoli etc. Bleh blend kasar or halus xde hal. Pastu campur tepung..air.. Dan telur. Telur ni xletak pun ok lagi. Kecairan tu agak2 sendiri. Last sekali letak cheese yg disagat kasar. Bagi kasar2 sbb nnt gigit rasa cheese tu.. Hehe.. Sedap! Kalau buat utk baby or toddler xyah letak garam.aku buat biasa tak letak garam pun sedap aku balun sama. Yela kita kan leh cicah dengan sos.


So selamat mencuba!

2 comments:

suezen said...

dulu rajin buat bende ni tau....ni yg teringin ni!

~EZ~ said...

Sila buat ye.ini menu malas tp mengenyangkan.hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath Anniversary tickers