Monday, August 29, 2011

me dan pak arab

Antara beberapa dialog me and pak arab. 'pak arab' gelaran tuk adik aku yang dok belajar kat egypt tu ha.. dialog yang buat aku rasa macam nak...... haih. dah lah aritu balik tak cakap ke ape. tau-tau dah ketuk pintu rumah time orang pas berbuka. ceh! suka sangat nak buat surprise. memang budak sorang nih!


.......................................................................

Di satu petang dikala aku sibuk masak kat dapur untuk berbuka...tiba-tiba pak arab tanya sesuatu...

pak arab: weh, apa bla bla bla? (he's asking a question)

me: *(aku dengar dia tanya, mak masak apa?)

me: mee kari

pak arab: *blur*

mak: hahahaha..

me: *blur*

pak arab: orang tanya apa nama anak awak lah!

me: *malu*

mak: hahaha.. anak dia nama mee kari. (tak abis-abis gelak lagi)



.........................................................


disuatu hari..


me: weh, apa tanda-tanda nak bersalin ek?


pak arab: erk!


me: apa dia tandanya??


pak arab: bila rasa kepala baby dah kua tu nak beranak la tuh.


me: *sengal punya jawapan doktor nih!*



..................................................


sedang aku sibuk-sibuk bawak handbeg dan beg telekung untuk keluar berbuka bersama kawan-kawan..


pak arab: weh, nak kemana bawak beg tu??


me: sibuk la!


pak arab: oh ho..nak pegi beranak ke? hehehe


me: agak-agaklaa nak pegi beranak sendiri..*dush!*



............................................


last sahur tadi..tengah sedap-sedap makan sambal bilis dengan pulut..


pak arab: weh, ni ada lauk nenas ni abiskan..


me: xmau. xsuka nenas.


pak arab: makanlah..nanti leh terus beranak. senang!


me: *ngok ngek adik aku nih*




.......................................


sekian.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails