Friday, April 26, 2013

Kalau tak suka..

Assalamualaikum,


tadi ternampak status seseorang kat FB yang membuat aku termenung panjang..


Ku cari status kat page Mufti Ismail Menk yang menarik untuk dikongsi bersama..






"The first step to educating those who use the most vulgar and hurtful words or make damaging false accusations is to show them how sensible your reaction is. 

If they have a heart and mind they will come to realise their mistake, learn much goodness & regret their words & accusations. 



Courtesy, kindness, sincerity and love coupled with a genuine concern for the betterment of humanity at large are prime teachings of all heavenly faiths. 




Be careful not to become bad because others are being bad to you.."







kalau tak suka apa yang orang lain buat, tak yah la kita pun meroyan sama kat FB. walaupun itu FB kita. sebab apa yang kita cakap tu melambangkan diri kita. takut nanti kena kat muka sendiri ibarat meludah ke langit. hari ini kita kata orang, esok-esok kita buat macamtu. 



kadang-kadang kita tak sedar apa yang kita tulis kat FB tu boleh menyakitkan hati orang lain secara tidak sengaja. 



contohnya macam, 


"buat ape makan collagen-collagen ni baik duit tu buat beli makanan yang lagi elok.." 


"buat ape makan rumpai laut tu??murah pon tapi takde collagen.."



habis sentap kawan-kawan yang dok makan atau jual benda tu. (macam aku lah kan..huaa)



contoh jelah.. maksudnya hati-hati dengan apa yang kita nak cakap dan buat walaupun itu FB kita sendiri tapi bukan kita saja yang lihat kan?




1 comments:

zino said...

berpada pada la dalam semua keadaan ...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails