Tuesday, September 14, 2010

mereka diseksa lebih teruk dari binatang!

aku masih takde mood lagi nak cerita tentang raya. postponed dulu ya. sebab hati masih bengkak dan marah dengan apa yang diperlakukan terhadap mangsa 4 orang itu. Datuk Sosilawati dan 3 yang lain.


berdasarkan sumber yang baru diperolehi...mereka di pukul dengan kayu kriket, kerongkong mereka dicangkuk dengan penyangkuk sebelum disembelih oleh remaja yang berusia 19 tahun.


perrghhh..apa korang rasa sekarang?


memang takde hati perut!!!


gila punya manusia! aku rasa binatang pun tak diperlakukan macam tu rupa..bayangkan ape perasaan keluarga mangsa-mangsa semua..mau tak sedih. Kalau aku mau meroyan jugakla..


Walaupun masih tak tau lagi sohih ke tak..tapi yang sembelih tu dah keluar paper hari ini..rsnya suspek yang buat pengakuan tu. hmm..tak tahu dah nak cakap apa..tak tahu dah nak gambarkan macamana..isu ni boleh jadi sangat sensitif. Aku tak tahu manusia jenis apa semua suspek-suspek tersebut sampai tergamak nak buat mangsa sedemikian rupa..


mari sama-sama kita doakan mereka yang bersalah diberi hukuman setimpal. kalau boleh, biar mereka diseksa juga seperti mangsa..beri pengajaran pada yang lain. Kalau setakat gantung, kejap je mati.


hmm...sedih siut. sedihhhh!!!



sebal betul hati aku dibuatnya..



kesian kat semua mangsa dan ahli keluarga. apalah salah mereka diperlakukan macamtu..


apa-apa pun doakan mereka ditempatkan dikalangan orang yang beriman.





2 comments:

aNIe said...

Leeya...akak tak mau nak membayangkan saat yg mereka lalui...

Semoga dosa mereka diampunkan dan pada pelaku yang tak berperikemanusiaan itu dihukum sewajarnya...

leeya said...

kak anie..

sy sgt2 sedih..asyik teringat2..sedih..br2 ni dpt tahu yg kepalanya dipenggal..dan dijumpai di laut@ sungai..entah la..tggu la berita nnt..tak tahu dah nak kata ape..ckp2 lebih jd isu sensitif..

semoga Allah ampunkan dosa mereka..dan yg penjenayah dihukum mati juga..hmm

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails