Friday, July 23, 2010

tolong jangan semakkan kepalaku

sekarang jam hampir ke 1 pagi. semua mungkin sedang lena dibuai mimpi indah atau pun mimpi ngeri.ha! tu la..sape suh tengok citer antu lagi. pastu tak basuh kaki. hambik kau kena kejar dengan hantu!

okay.saya dah mula merepek.

husband pun tengah lena tido. sangat bosan kalau mata masih celik jadi burung hantu. hish..

aku pulak tengah pulun menyiapkan assignment yang dah mula berlambak-lambak macam kat pasar malam. ape kaitan dengan pasar malam?ahh..semalam pegi pasar malam tapi harga makanan mahal macam kat restoren 5 bintang. seriusly tanak beli lagi dah. :(

ok.patah balik cerita assignment. Baru je masuk sem 1, aku dah bantai ambik 5 subjek. Konon nak buat macam undergrad dulu. Balun ambik 6-7subjek satu sem. sebab nak habis belaja cepat. Tapi aku rasa macam dah nak muntah tengok kerja yang banyak. Satu subjek assignment diberi setiap minggu. aduh! pastu bukan mudah or simple macam masa degree dulu hokay! no copy paste ke hape.memang nak kena cepuk la buat macam tu.

sekarang dalam kepala tengah berkira-kira nak drop satu subjek. tanya pendapat 'senior' yang aku dah jumpa. Macam-macam pendapat mereka beri. Disebabkan aku 'budak baru' plus surirumah sepenuh masa, maka jadi perhatian jugak la. Kebanyakan mereka bekerja. Yelah, kalau ikut logik kos aku ni memang sesuai untuk orang yang bekerja dalam bidang itu.ahh.. tak kesah la labu....

Tapi, dalam 5 subjek tu aku belum lagi pergi semua kelas. dua subjek aku dah ponteng kelasnya. Bukan sengaja. Lambat add. pastu clash dengan kelas lain. satu kali tu ponteng sebab balik perlis. humm..

ada yang kata, pilih nak dapat ilmu atau nak score cgpa?

kalau nak pilih ilmu, tak kesahla ambik dengan lecturer killer/ kedekut markah. walaupun mungkin akan effect kita punya cgpa. ahh...makin banyak pendapat orang, makin pening kepala aku. Yang paling aku geraaam tu, sorang lecturer yang kira baik dengan aku walaupun baru pertama kali bertentang mata.. (eceehh..!!) pun turut sama racun aku. haishhh!! cukup la tu. i made my decision okay sir!

yang merunsingkan aku..takut tak mampu nak buat dengan baik. risau itu je. but at the same time, aku mahu buat cepat sebelum aku ada apa-apa komitmen lain (mengandung or kerja). humm..sekarang ni mungkin aku try dulu handle 5 subjek dan cuba fahami style lecturernya. Kalau mampu, aku teruskan. kalau tak drop jelaahhh kan??

mungkin aku terlalu banyak berfikir. selagi tak selesai selagi tu kepala rasa berat je.


kadang-kadang, tak semua perkara yang kita inginkan akan diperolehi. Walaupun dah berusaha sehabis baik. Mungkin sebab perkara itu tidak baik untuk kita..benda yang kita tak jangka/tak suka..itu mungkin yang terbaik untuk kita.

so sekarang ni, aku cuba untuk tidak berharap atau berangaannn ape-ape. Nanti kuciwaaaa... cuba jelah buat yang terbaik.



Allah lebih mengetahui.



okay. now i want to sleep. ;)


0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath Anniversary tickers