Thursday, June 10, 2010

finally, im married!!


Alhamdulillah...bersyukur sangat-sangat..semuanya berjalan lancar seperti yang aku inginkan..seperti yang aku fantasikan. sungguh!
setelah hampir dua minggu bergelar isteri, baru hari ini minda aku lapang untuk menghapdet blog.hehehe..sorry la ye..


but most of my friends here boleh review all my pics kat FB kan..hehehe..tu yang lambat cket hapdet.

nak cerita perjalanan wedding aku tu memang berjela-jela la...



dua hari majlis di rumah aku memang penuh dengan macam-macam acara yang sungguh happening..semuanya disebabkan sedara mara aku yang datang.. :))
majlis nikah dimulakan pada hari jumaat 28 mei di masjid..sesudah sembahyang jumaat..lepas nikah posing-posing la sampai muntah..


hihihi

btw, aku sangat-sangat puas hati dengan semua gambar yang diambil photographerku..my lovely cousin and her husband! memang happening laa..walaupun tak bayar mahal tapi hasilnya sangat memuaskan hati.. :))



dan seperti yang aku mahu..setiap gambar yang diambil pasti ada kisah dan cerita yang tersendiri..yang pasti membuatkan kami tak jemu-jemu melihat..tak perlu pon posing ala-ala model tapi gambarnya dah cukup gojes!


okay..lepas nikah..malamnya acara malam berinai besar..orang-orang di kawasan aku tak biasa lagi dengan event macamni and they keep asking kena pakai inai ke? sama je macam merenjis-renjis tu.. hehe..actually event2 kat rumah aku semua ikut adat johor..itu adalah request semua sedara mara sebelah my mum..coz im the only daughter in my family..memang mahu kasi meriah laaa.. ;)




malam berinai, aku pakai sepersalinan songket siap dengan sanggul semua la..warna merah menyala gitu.hehe..



lepas berinai, ada majlis berzanji..and my mak long paksa aku berzanji.padahal baru seminggu belajar..aku tanak sbb tak mahir lagi..kang salah lagu buat sumbaaanggg jee kann..hehehe

last-last my cousin Afifah yang kena berzanji..hehehee..nasib ko la paahhh ;)


so nak ngelat..aku buatla acara tukar-tukar baju..(tak byk pon..sepasang je..hehe).kalau ikutkan segan nk buat..tp sbb ngelat punya pasal..hahaha..pakai la sepersalinan arab..hehehe..and i reaalllly love this costume..mmg beshhlaaa..the color and also the design..hehehe..mmg rasa macam orang araaabb jeee ;)





'hikayat cinta 1001 malam...'


hihihi..
okay..lepas penat posing macam-macam..

habisla event dalam kul 1130 malam.
malam tu dah tak lena tido dah..duk asyik ingat kat husband je..hihihi..


yelaaa..kami ni 2 bulan tak jumpa sebelum kahwin tau!
semua beli asing-asing..baju, barang hantaran..cincin..etc.



but the best part is baju kami sama warna! and matching habis..walaupun beli asing-asing..aku cuma cakap kalernya macamana..memang ada jodoh la kan..hihi




yang part kelakarnya pasal cincin..yang aku beli untuk dia jadi tak muat...(padahal mmg itu sizenya sblm ni..) dan cincin dia beli utk aku jadi sangat longgar..muahahaha..kelakar je time nak sarung tu..ish ishh



so now, aku kena tempah cincin lain utk husband..hehe
ok..sambung balik cerita..



hari sabtu..29 mei..acara dimulakan dengan khatam al-qur'an..aku pakai jubah labuh meleret warna coklat..owh.. fall in love dengan jubah ni..rasa memang nak beli... (tengah berkira-kira nak bodek husband..hehehe)





tapi sayangnya aku tak sempat nak berposing dengan jubah tu sebab mak andam dah datang. Mak andam aku orang yang berlainan..hari jumaat orang lain dan ari sabtu orang lain..








memang aku sangat-sangat happy! terasa di awang awangan...bahagia betul..alhamdulillah..jodoh yang diberi Tuhan..buat aku sangat-sangat bersyukur.. :))



lepas sanding, time nak sembahyang zohor..dalam kul 330 petang aku terus cuci muka dan mandi!

hahaha..suma duk mencari mana pengantin...bila jawab pengantin mandi memasing ternganga..hahahaha..


dah mandi solat semua aku make up balik sendiri tanpa pakai ape-ape bulu mata palsu..ngeh ngeh



semua kata okay n look natural..



ahhh..lega..


so event diteruskan dengan sesi outdoor!


kami ke sawah dan ke pantai..sebab cuaca tak berapa baik jadi tak banyak lokasi dapat pergi..huhuhu..okayla kan?


dapat pakai baju cantik-cantik..dan memang niat nak pakai yang terang terang supaya mata semua orang sakit memandang.hahahaha..


untuk majlis bertandang di perlis, kami buat sesimple yang boleh..


tema baju white grey..


yang seronoknya part ambik gambar tu laaa..macam-macam tempat pergi..termasuk kat railway keretapi di arau..memang risau kalau tiba-tiba keretapi lalu..hehehe..





alhamdulllah...bersyukur sangat.


doa dan harapan aku semoga ikatan ini kekal hingga akhir hayat.



thanks to all my lovely friends yang sudi datang..esp to hajar n fatin.sanggup berkampung kat sini semata-mata demi aku..sungguh buat aku menangis lepas nikah tu..huhuhu

paling tak lupa to my lovely cousin, afifah hani yang 2 minggu berkampung kat rumah aku..teman aku kesana sini..settlekan mcm2 urusan..jadi tukang buat inai aku..pengapit..hehe..yeahhh..she's the best la!! tanpa dia memang kelam kabut habis aku dibuatnya..huuuu

thank u darlingsss!!





dan dalam banyak-banyak ucapan yang diterima..satu yang menarik hati...



'cinta sampai mati'



yeah...ameenn..


(sorry la gambarnya ada yang terpaksa dikecikkan..susah betul nk upload kt blogger nih..tenet yg prob atau blogger yg prob tak pasti pulak..huhu..)


yang paling buat aku sangat-sangat gembira..dapat keluarga mertua yang sangat-sangat baik dan happening. walaupun aku dan suami tak berkawan lama..dan tak pernah pun berkunjung kerumah mereka sebelum nikah..mereka sangat menyayangi aku..buat aku rasa sangat bersyukur...

mereka menerima aku seadanya...alhamdulillah.

(
baru tadi nangis-nangis cakap dengan mak mertua..rindu nak kesana lagi.. ;( )


7 comments:

Emmachann said...

alhamdulillah semuanya dah selesai kan..

wahhh.. kan betul akak cakap best kahwin, lebih2 lagi kalau tak bercinta sgt pun before tu.. huhu.. apapun, lepas2 ni ez kena byk tolak ansur, mula2 semunya mmg indah jer.. tp lepas tu kita akan nampak the real husband tu.. if ez give & take, byk sabar, menerima seadanya insyaAllah lepas2 tu ok jer.. amin..

selamat memasak & bangun pagi yer..hehe

~ez~ said...

kak emma,

aah..lega da selesai semuanya.skg bermula la fasa baru pulak..

mmg best sbb kami sblm ni susah nk jumpa n berkomunikasi..tu yg asyik nk bergaduhh je.jarang sgt berhubung..tp skg seronokla sbb hari2 leh jumpa..walaupun kerja dia xtentu masa..

insyaAllah akak..semua akan ok.husband ez jenis xcover2 pun.dr masa kenal da nampak tru color dia camne..mula2 susah nk terima tp skg semua da ok..insyaAllah..

mmg kena byk bersabar..harap2 dapat tempuhi semuanya..skg tgh cuba nak stabilkan life pulak..huhu

yeahh..hari pertama dah fail.bangun lambat..husband pegi keje tanpa sarapan..uhuhuhuu..

skg da bleh biasakan..hihihii

zati said...

k.izyan n munir ~ selamat meraikan cinta kalian hingga akhir hayat..heee

next,doakan zati pulak ek..heee

~ez~ said...

zati,

thank u very much for coming!

ameeenn..insyaAllah..moga ikatan ini kekal abadi..

sentiasa doakan yg terbaik utk zati n khawlah..ameen..

sarahH said...

ez,

aku sgt gembira utk ko!! sangat2 gembira! sampai aku pun tak sedar aku nangis lps akad nikah ko- nangis sbb terharu dan gembira ye..bukan sbb sedih!

alhamdulillah, semoga kebahagian itu berpanjangan!

doakan aku bertemu bahagia aku pulak ye...

aNIe said...

Leeya...tahniah dari akak...akak doakan semoga kekal bahagia bersama suami dan keluarga yang akan dibina bersama...

Alhamdulillah segalanya berjalan lancar...suka tgk gambar2 kawin tu...cantik2...Leeya nampak happy bersama suami tersayang...

Semoga kasih sayang itu akan berpanjangan...

Ingat Leeya...bahawa hidup berumahtangga ini banyak dugaan...segalanya harus ditangani dengan tolak ansur dan saling memahami...serta dengan fikiran terbuka...

I'm happy for you leeya....tapi malangnya akak tak dpt bersama2 meraikan hari yang bahagia itu bersama....

Insyaallah satu hari nanti kita jumpa ye...

::~aFiFaHaNi~:: said...

kak ez..
i'm so teharu la...
but so happy when u look happy..
xtly xksh pn tlg2 ni..
at least dpt ngelat dr tlg kt dpur..haha[motif sbnr]

tpi rse cam tekilan sgt xdpt nk attend time nikah..napela pihak U suh amek jubah konvo tu last2 minute..huh,geram2..

doa kte,smoga cinta akak bkekalan dnia akhirat..insyaAllah..abg munir is the best for you sis!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath Anniversary tickers