Thursday, November 26, 2009

Korban dan Pengorbanan


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini




Salam AidilAdha untuk semua muslimin dan muslimat, terutamanya my friends. Semoga raya korban kali ini membawa pengertian yang penuh bermakna untuk kita semua.

As for me, raya korban kali ini memang sangat bermakna dan penuh sejarah. Beberapa ketika kebelakangan ini, hidup aku sangat terumbang-ambing. Pengorbanan..ketabahan..kesabaran..
perit jerih..semuanya dibalas Tuhan. Bersyukur sangat dengan apa yang aku perolehi sekarang. Walaupun masih belum sempurna, tapi aku yakin dan percaya dengan takdir dan ketentuan Ilahi.

Cerita tentang persiapan raya korban ni..Rasanya lebih meriah sambutannya dia Kelantan dan Terengganu. Tapi, family aku tetap menyambut macam biasa. Ketupat, rendang, sup tulang, sayur lodeh dan kuah kacang menjadi menu pilihan. Nama pun raya kan.. (^o^) mesti kena ada semua tu. Since aku dah pandai menganyam ketupat, rasa teruja sangat nak buat..sekali tu abah suruh rebus je ketupat segera. hahaha..punah harapan. Silap-silap, skill tu pun dah lupa. hehehe..


...........................................................

InsyaAllah, raya tahun depan mungkin tak sambut raya disini. (^o^) hehehe..

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath Anniversary tickers