Tuesday, November 30, 2010

Kalau Allah izinkan...

segala yang rumit menjadi mudah..


betul kan?



Kalau Allah tak izinkan..



yang mudah pun tak menjadi jugak.



Insiden 1 :

Hari ni aku perlu uruskan dan selesaikan beberapa perkara penting berkaitan adik-adik aku di beberapa Jabatan Kerajaan di Putrajaya. Aku ni memang lemah sikit kalau bab-bab nak cari tempat. Sorang-sorang lagi. Lagi pulak aku tak tahu kemana perlu dituju. Tapi alhamdulillah.. Khawlah and Eapul banyak membantu aku. Semuanya di permudahkan. Semua urusan dapat diselesaikan dalam masa dua jam lebih. Kalau aku keseorangan memang mustahil nak siap semuanya..Semuanya dengan izin Allah..Alhamdulillah..aku sangat-sangat bersyukur..



Kadang-kadang apa yang kita rancang dan mahu tak semua boleh di capai..walau sehebat mana kita berusaha kalau Allah tak izinkan ianya untuk terjadi, maka ianya tidak akan terjadi..



sama juga dengan jodoh..



kalau sudah dia jodoh kamu, berlarilah hingga ke hujung dunia, tetap akan bersama.. Tapi kalau Allah dah tentukan yang dia bukan jodoh kamu, cuba la macam mana pun tetap tak kan bersama....


Tetapi, apa yang Allah dah beri pada kita bukan la untuk kita riak dan menunjuk-nunjuk. Sebab setiap apa yang diberi hanya pinjaman semata-mata.



Insiden 2:

seseorang mengatakan yang kelahiran anaknya memberikan kemenangan kepadanya sebagai wanita normal..





Dan aku tertanya-tanya...apakah wanita yang masih tak dapat melahirkan baby tu tak normal?? walaupun dah buat ujian semuanya..tapi kalau dah Allah belum nak beri rezeki lagi kan..so kira tak normal???


Bukan ke Allah yang beri anak tu, yang beri rezeki tu...



Macam mana kita cuba pun kalau Allah belum izinkan..memang tak kan jadi.



semua tu beyond our control..



Apapun...



Hanya Allah tahu yang terbaik buat kita..





0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails