Sunday, August 15, 2010

Mereka lebih kejam dari binatang!

Ya Allah...

apa sudah jadi sekarang ni?? Sana sini orang buang bayi. Merata-rata tempat. Dah masuk bulan puasa pun tak kira jugak. Ada sekali tu, mayat bayi terjumpa tertiarap/telangkup dalam longkang.

astaghfirullahalazim...


sakit dada menahan marah. hati rasa kecewa.


sudah la dosa berzina. Tambah lagi dosa membunuh bayi tak bersalah.


kejam!!!


Elok mereka ini semua disula @ direjam sampai mati. Apalah dosa bayi itu. Dibuang seolah-olah lebih hina dari binatang. Kita yang bela kucing ni kalau kucing tu mati pun kita tanam elok-elok kan? ini pula manusia. Dibuang merata-rata.



ingat korang buang bangkai tikus ka????


Dimana sifat perikemanusiaan?



aduhai. Sungguh. Tolongla gazzette kan hukuman mati mandatori untuk mereka yang buang bayi hingga meninggal dunia tu secepat mungkin. Tolonglah!






aku tak sanggup nak attach gambar bayi-bayi yang dibuang tu. Tak sanggup nak lihat!



Aku harap mereka yang membuang bayi tu dibalas dengan hukuman yang setimpal. Kalau terlepas dari hukuman dunia, tapi hukuman dari Allah pasti tidak!

..................................................



3 comments:

aNIe said...

Leeya...bab buang bayi ni...akak dah tak tercakap lagik dah...ntah kenapa ianya menjadi semakin kronik sekarang...

Sampai fikiran kita pun menjadi buntu...apakah anak2 sekarang dah tak tau halal haram lagik?

Memang mereka yang terlibat...rasanya bkn perempuan saja...tapi lelaki yang bertanggung jawab juga perlu dibawa ke pengadilan...biar sama2 mendapat hukumannya ...jgn biarkan yg perempuan aje terima hukuman tetapi yg lelaki terlepas...nanti makin menjadi2 perempuan2 menjadi mangsa penipuan lelaki untuk melepaskan hawa nagsu mereka.

suezen said...

org susah2 nk branak..susah2 nk dpt anak...dorg senang2 buang...geram betul....

leeya said...

kak anie,

betul2..lelaki dan perempuan tu mmg patut dihukum..kalau lelaki tu bertanggungjawab takkan si perempuan nak buang macamtu je bayinya kan?ni mesti sbb stress laki tu tanak bertanggungjawab..dia sorang2 kena tanggung..mmg kejam mereka2 ni..yg malunya..kalau yg buat tu melayu islam..ya Allah..rasa macam nak disula2 je mereka ni..kejam dr binatang..

sue,

betul tu..nak beranak bersalin punya susah..dia senang2 buang..kita ni kdg2 nak dapatkan anak tu punya la susah..dia senang2 je buang..dilaknat Allah org2 macamni..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails