Wednesday, December 9, 2009

End of 2009

Salam..

Lama tak update cerita. Bukan apa, bila banyak sangat nak cerita terus jadi lupa yang mana satu mahu dimulakan dahulu. Last-last, terpendam begitu saje la ceritanya. Erm, sedar tak sedar dah masuk bulan disember. Bermakna tinggal beberapa hari akan melangkah masuk ke 2010. Sekejap je kan?

Terasa macam baru semalam aku melangkah kaki ke kelas kuliah, menghantar assignment ke bilik lecturer. Walhal, sudah 2 tahun kisah itu berlalu. Baru-baru ni, kawan lama upload gambar masa di sekolah dulu. Aduhai! rindu pulak nak ke zaman sekolah. hehe..kelakar sungguh tengok gambar-gambar tu. Muka aku yang dulu agak kurus kering la banding sekarang. Memang flat je. Beza betul dengan sekarang..hahahaha....lama juga dah tinggalkan zaman sekolah ek. huhuhu...

Masa memang pantas berlalu, kadang-kadang aku memang berharap ia bergerak lagi pantas. Sebab banyak perkara yang aku mahu lupakan dan tak mahu toleh kebelakang lagi. Tapi, setiap yang berlaku itu ada kemanisannya tersendiri. Ada hikmahnya yang mungkin kita tidak dapat lihat sekarang..

Baca blog kawan-kawan, cerita tentang azam. Aku pun jadi lupa apa yang aku azamkan awal tahun. Entah dah tercapai entah idak. Rasanya, belum lagi. Biasanya azam aku sama saja. InsyaAllah, tahun depan tercapai la kot. hehe..Tapi, untuk tahun depan..aku berharap akan lebih baik dari tahun ini..dari segi kerjaya dan juga hubungan. InsyaAllah, doakan la yang terbaik untuk aku..huhu


Walaupun tahun ini merupakan tahun yang sangat mencabar dan menguji untuk aku, semua yang terjadi ada hikmahnya dan mengajar aku tentang banyak perkara. Hidup takkan nak sedih je kan? Kita cuba yang terbaik, dan Allah yang tentukan segalanya. InsyaAllah, akan terjadi satu cerita indah sebagai penutup kisah 2009 dan membawa permulaan yang baru bagi 2010. Life has its up and down..anggap saja sebagai satu rencah kehidupan.

Terjumpa kata-kata ini...

"when love hurts you, dare to love again..and we can't have real love without operating in forgiveness. Love keeps giving the other person another chance..."

Okay semua..have a pleasant day!


p/s: ini gambar kelas aku masa tingkatan 3..comelnya! hahaha..


4 comments:

suezensuzanna said...

"when love hurts you, dare to love again..and we can't have real love without operating in forgiveness. Love keeps giving the other person another chance..."

agree with that...erm erm.. lily ader x dlm gambar tuh?

Leeya said...

lilly ada dalam gambar tu..sebelah aku jek..hehehe..

aNIe said...

Leeya...suka kata2 berkaitan cinta itu...memang ade benarnya...

Hehehe...masa sekolah dulu semua comel2 ye...tapi akak ni bila dah kawin...lain pulak comelnya...

Leeya said...

kata-kata tu memang bermakna kan? beri semangat la untuk orang yg pernah putus cinta ni..huhuhu

hehehe..masa sekolah comel sbb kecik lagi..skrg comel lain plak kan..hehehehe...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails