Wednesday, April 3, 2013

bubar sudah!


Assalamualaikum,

akhirnya!!! diumumkan juga pembubaran parlimen.. hehe

bosan jemu dan segalanya lah menunggu bila lahhhh nak bubar parlimen. bila lah nak pilihanraya nih! fed up wehhh..dari tahun lepas cuti hubby dibekukan. tak boleh langsung ambik cuti. harap cuti mingguan je. itu pun dah penuh dengan jadual kelas. bayangkan lah betapa fed up nya aku menunggu. kena ulang alik selangor perlis sendirian. phew! 






so tiba lah masanya kita menjalankan tanggungjawab sebagai rakyat untuk mengundi. memilih pemimpin yang kita rasakan layak untuk mentadbir dan memperjuangkan nasib rakyat.



 agak-agak betul ke ramalan sotong nih? kwang kwanggg.. (jangan percaya ramalan mengarut-ngarut nih. kurafat! syirik!)



kali ini merupakan kali ke dua aku akan mengundi. of course mengundi di selangor. Insyaallah aku akan balik kesana. SENDIRIAN lagi lah nampaknya. hubby sure super duper busy. bila parlimen dibubarkan, kemungkinan besar dia kena kerja everyday tanpa cuti langsung sehingga pilihanraya habis. huaaa....




apa pun, semoga tiada la perkara/insiden buruk dan negative yang berlaku sepanjang musim kempen dan pilihanraya nanti. nak harap pilihanraya yang tulus dan telus? entahlah.. harap-harap semua jujur lah nanti masa mengira undi kan.. walaupun agak mustahil.

 'hantu-hantu' yang akan 'bekerja keras' masa pilihanraya nanti harap-harap dikeras kejungkan lah korang semua! dok jauh-jauh sana tak payah sibuk sibuk nak mengundi sama!




so, selamat berkempen! selamat mengundi!


jadilah pengundi yang bijak! =)

2 comments:

zino said...

semoga yg benar akan menang...

~ez~ said...

insyaallah..selamat mengundi uncle!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails