Thursday, December 15, 2011

Dekat busuk, Jauh wangi

Assalamualaikum,



hee..spent quality time dengan husband and baby. Today hubby went back to perlis even still ada 3days cuti. He got many things to do kat sana. So takpelah..next week kami nak join family day kompeni kat melaka. huhu.. first time bercuti with aisy.



some people asking how to survive tanpa husband disisi. humm..tough question juga tu. Aku pun tak jangka juga bila dah kawen kena duduk jauh dengan hubby. The main reason adalah aku masih belajar lagi di upm so tak leh nak ikut sama. Kalau ikut sama tu dah jadi different story. Mula-mula memang susah. Tapi lama-lama boleh la survive. Jarang sikit nak bergaduh ke ape. Lagi pun macam baru bercinta pulak. Sesekali jumpa..pastu malu-malu kucing. hahaha..




Bila PJJ ni (perhubungan jarak jauh) yang paling penting trust. Jadi benda tu kena jaga betul-betul sebab bila 'kacau' sikit tang tu...ha mula la payah. Relationship ni memang perlu jaga part tu. Pjj ni ada bagus ada tak bagusnya lah. Good part bila kita ada masa tuk diri sendiri. Nak buat apa yang kita suka. Cuma untuk aku sekarang ni dah jadi agak terbatas sebab ada baby. Part yang tak best tu macam-macamlah. But i hope one day nanti hubby akan balik kl semula for good. Entahlah. Ini harapan aku tapi hanya Allah yang dapat menentukan. Aku harap aku kuat. hmm..




aisy hari ni 3 bulan 11 hari. Hari ni check up tuk bulan ke 3. Aisy kena inject lagi. Tapi macam biasalah..dia nangis kejap. Itu pun sebab marah aku tak bagi dia susu. Masa kena cucuk tak leh menyusu. Aisy dah melalak dulu before kena cucuk. Bila cucuk jerit kuat jap then aku bagi susu terus senyap lentok tido seolah-olah macam tak ape yang berlaku kat paha dia tu. hehe..




berat cuma naik 600grm. Jadi 5.5kg. Panjang 60cm. lilit kepala 41cm. Nurse kata semua ok dan normal. Alhamdulillah..





0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath Anniversary tickers