Tuesday, August 30, 2011

first day of raya

so how was ur first raya day?


as for me, ada a lil bit different. Malam raya, tak boleh tidur langsung. The whole body kesakitan yang amat. huhu..sampai ke siang. as usual dikejutkan dengan our alarm clock-my mom's voice. After sarapan, kami terus bermaaf-maafan. Dengan tak mandi nya hape (aku jek tak siap2 lagik.hehe) suma dah salam-salam. Biasanya after balik solat raya baru salam. Kali ni ubah tradisi pulak. Then, belum sempat kami ke rumah embah, segerombolan tetamu dah datang. aiks?


so haruslah stay aje dirumah melayan tetamu. But me, melayan tah* mata lah. too tired weh! tak tido semalaman.


This year, most of our family members pakai jubah as baju raya. kecuali dua orang adik aku je pakai baju melayu tahun bila tah. haha..me, mom, dad and pak arab pakai jubah. Of course la aku disebabkan dah takde baju yang muat. Tu pun banyak gak jubah yang tak bleh pakai. So bayangkan betapa gemoknyaaaa mak buyong nih! ;(



aku selalu jadi bahan utk dikenakan adik-adik aku tiap kali raya. This time issue nya pasal aku nak beranak. Setiap kali aku duk mengaduh sakit, memasing cam pura-pura menggelabah as if aku nak beranak. kalo aku duk senyap dalam bilik pun, ada la yang akan ketuk pintu tanya aku dah beranak ke ape senyap je. cis! tapi bila aku tunjuk video yang dapat aku rakamkan bila baby menendang-nendang perut, baru tau takut geli nak tengok. hahaha..



Tak kemana sangat kami raya pertama, just pergi rumah embah-embah saja. Cousin abah datang beraya dari JB. jadi harusla utamakan tetamu dulu. Trend family aku, suka pergi bercuti @ jalan-jalan time raya nih. I mean, holiday. hehe..dulu pernah pergi berkelah kat Teluk Batik la, ke Langkawi la. After raya ke 3 lah biasanya. Tadi masa beraya, abah dah berbunyi nak ajak berjalan. hahaha..but not sure la kemana. Ada mak buyong ni limited cket nak berjalan.



Yang kelakarnya, bila ada tetamu yang tanya my dad dah ada cucu ke tak lagi and he answered,


"coming soon!"



hahaha..seriously comel je. :D



there you go my first day of raya..


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath Anniversary tickers