Thursday, January 20, 2011

Berita terkejut

kita merancang, Tuhan yang menentukan.


Dalam pada tengah plan nak masuk rumah baru, tiba-tiba dikhabarkan husband kena berpindah. Sebelum ni hanya rumors. Tapi kelmarin dah confirm memang akan transfer. Cuma negeri mana tak pasti lagi. Tadi, bila husband kata kena transfer ke negeri asal beliau, aku tersentak terkedu.



meleleh air mata terus.



mesej my mum. Terus dia call and aku pun makin lebat laaaa hujan turun. sedih sedih. Totally contrast our feeling. Husband of course sangat-sangat seronok dan excited dapat balik kampung sendiri. Tapi aku. entah. Kalau sekarang nak balik dua minggu ke kg aku sekali pun amat payah, apetah lagi kalau aku disana nanti. Mungkin setahun sekali agaknya. *sigh*




FYI, aku memang tak pernah stay jejauh dari family. This is going to be my first time. =(





hmm...aku tak tahu ape lagi yang boleh buat aku jadi semangat. Setiap hari, semangat makin hilang..



sob sob sob

2 comments:

Emmachann said...

Hi ez..

Akak faham perasaan ez.. Nak buat mcmana kan, kita ni mmg kena ikut suami.. So kena redha n kena terima hakikat yg priority kita adalah husband.. Bukan lagi parents.. Akak rasa parents ez mesti sgt memahami..

So, jgn sedih2 keh.. Cari rezeki camtulah.. Sib baik x kena transfer Sabah/swak.. If tak sure lg melekat ez.,hehe

~ez~ said...

kak emma,

parents mmg memahami tp ez laa..yg susah nk terima. ;( kalau ke tempat lain mungkin boleh terima kot.hmm..entahlah..huhuhu..tak tahu la akak..huhuu..dah excited nak masuk rumah sendiri..tetiba camni..sedih sedihhhh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath Anniversary tickers